هیت سینک SSR

آشنایی با جنس و ساختار هیت‌ سینک SSR

هیت‌سینک SSR برای کنترل دمای تجهیزات چه قدر مناسب است. ؟

عموماً از آلومینیوم به عنوان جنس اصلی برای هیت‌سینک استفاده می‌شود و به دلیل سبک بودن، قابلیت شکل‌دهی و همچنین هزینه کمتر نسبت به فلزاتی مانند طلا و مس. برای ساخت یک هیت‌ سینک SSR سه‌فاز، می‌توان سه هیت‌ سینک اس اس آر تک‌فاز را کنار هم قرار داد.

هیت‌ سینک SSR

SSR: مخفف Solid State Relay به معنی ” رله حالت جامد ” می باشد.

افزایش کارایی Heat sink SSR سه‌فاز

 

این نوع هیت سینک ها را به گونه‌ای طراحی می‌کنند که با هوای اطراف به خوبی تعامل داشته باشد. به این منظور، هیت‌سینک با تعداد پره‌های زیاد و بلند طراحی می‌شود و پره‌ها آج دار می‌گردند تا سطح تماس با هوا و در نتیجه کارایی آن افزایش یابد.
هیت سینک اس اس آر به معنی “خنک کننده ” با استفاده از رله های نیمه هادی” است. در اصطلاحات فنی و مهندسی، SSR به عنوان “رله های نیمه هادی” شناخته می‌شود که از ترانزیستورها یا تریستورها برای کنترل جریان استفاده می‌کنند.

Heat sink اس اس آر ، یک قسمت فیزیکی است که برای جذب و انتقال گرما از قسمت‌های الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولاً در SSR ها، ترانزیستورها یا تریستورها برای کنترل جریان استفاده می‌شوند که ممکن است در طول عملکرد خود گرم شوند. هیت سینک SSR به طور معمول یک مقدار از این گرمای تولید شده را جذب می‌کند و از طریق یک سیستم خنک کننده (مانند فن) یا همچنین از طریق انتقال گرمایش به محیط خارجی، این گرما را از محیط الکترونیکی دور می‌کند تا از آن جلوگیری شود که دستگاه دچار گرمای زیاد شود و در نتیجه عمر آن کاهش یابد

هیت‌ سینک SSR

جنس : آلومینیوم و آلیاژهای روی، منیزیم، مس و سیلیسیم
موارد استفاده تابلوی برق، اتوماسیون صنعتی، سافت استارتر، چپ گرد راست گرد و …
موارد کاربرد رله SSR، دیود، تریستور، ترانزیستور، کنتاکتور اس اس آر، ماژول،MOSFET، IGCT، IGBT و …

 


آرام الکتریک ، تولید کننده محصولات نور و روشنایی ( انواع پنل های ال ای دی و پرژکتور )

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *